#gadżetownia - 1 spotkanie - premiera gry ZABÓJCY ZMIANY Marka Janigacza

Końcówka roku doskonale pokazuje mi, ze to dobry czas na rozpoczynanie nowych projektów. A w ramach Gadżetowania© wystartował właśnie projekt:

#gadżetownia

To projekt, w którym testujemy gadżety w konkretnych praktycznych formach. To miejsce, gdzie będzie można przekonać się czy dany gadżet mi odpowiada czy też nie. Będzie to okazja do sprawdzenia struktur ćwiczeniowych, propozycji zastosowania w procesie. Będzie też można skorzystać z okazji i promocji "wędrownego" sklepiku www.gadzetytrenera.pl

A na pierwszy ogień mamy w sumie 2 premiery:
- premiera #gadżetowni
- premiera gry Zabójcy Zmiany



Spotkanie poprowadził sam autor gry i dał nam szansę na rozegranie kilku rund, by na własnej skórze poznać mechanikę gry.

Kilka refleksji:

1. Wielkie uszanowanie za wykonanie ręczne i grafiki gry. 
2. Bardzo czytelna fabuła, oraz  jasność instrukcji / struktury. 
3. Dla osób, które nie mogły z nami być : 
Gra składa się z :
a, Kart kontekstów – 4 szt.
b. Kart podejrzanych – 12 szt.
c. Kart poszlak – 18 szt.
d. Kart akcji – 36 szt.
e. Totemu – 1 szt.
f. Odpowiedzi do poszlak – 1 szt.
g. Instrukcji– 1 szt.



Całość gry osadzona jest w klimacie NOIR i opiera się na detektywistycznym poszukiwaniu zabójców zmiany w odniesieniu do organizacji.

4. Widzę dużą przestrzeń na grę podczas szkoleń z zarządzania zmianą na różnym jej etapie, niemniej uważam, że warto aby podczas poszczególnych rozgrywek w podgrupach wprowadzać postać moderatora (?) – osoby, której funkcją będzie zachęcać do dyskusji na temat zmiany właśnie. 

5. Duży plus też za fakt, że każdy może w to zagrać, ot dla przyjemności, a nie po to żeby od razu coś wiedzieć. Podczas rozgrywki w mojej grupie wspólnie doszliśmy do wniosku, że tak bardzo zależało nam na znalezieniu prawidłowego rozwiązania, że w zasadzie nie rozmawialiśmy o zmianie jako takiej, więc pominęliśmy element refleksji skupiwszy się na logice działania, eliminowaniu etc. To pokazuje, że gra jest wspaniała nie tylko do celów edukacyjnych.

6. Ciekawe są karty kontekstu – nie znam innego produktu, który uwzględnia kontekst w ujęciu zmiany w ten sposób – zachęcając do refleksji prostej, acz nie zawsze oczywistej w postawie pracowników: „tam zadziałało, tu też zadziała" lub "wiem, dlaczego nie działa".

Podsumowując:
Gra doskonale sprawdzi się w organizacji i da swobodę trenerowi, której potrzebuje do interpretacji czynników zabijających zmianę. To pozwala tej grze zyskać miano uniwersalnej. Dodatkowo gra również zawiera w sobie pierwiastek gry rozrywkowej, a to pozwala ją zaadaptować z sali szkoleniowej do dużego pokoju w mieszkaniu i rozegrać ją z domownikami/przyjaciółmi.













Inwestycja:

Opracowała: Małgorzata Leduchowska i Małgorzata Pielka

Komentarze