Gadżetowy STARTER

Kategoria: 
KARTY, KOŚCI, BAJERY

Krótki opis:
Próba odpowiedzenia na pytanie: "od czego zacząć przygodę z gadżetami nie wydając zbyt dużej ilości pieniędzy, a przy okazji mogąc wykorzystywać gadżety przy każdej okazji szkoleniowej i coachingowej?"

Kości - opis TU
DixIt - opis TU
Fory dla metafory - opis TU
Potęga Myśli - opis TU

Trudność wyboru:
To zdecydowanie najtrudniejsze w moim żywocie Gadżetomaniaczki, by móc zarekomendować to, co powinno znaleźć się w kuferku początkującego Gadżetomaniaka. Jednak chcąc sprostać Waszym oczekiwaniom, po burzliwych naradach - powstał zestaw, który można sobie dowolnie skompilować pod własne potrzeby.

Podzielę się z Wami jak to zaczęło się u mnie i co na początku było dla mnie najłatwiejsze. Poniżej znajdziecie rekomendacje dla coacha i trenera. 

DLA TRENERA

Zaczęło się od tego, że potrzebowałam urozmaicić swoje szkolenia ze sprzedaży. Szukałam różnych pomysłów na to, by omówić typologię klienta. Przez przypadek będąc w sklepie z grami znalazłam pudełko kości Story Cubes, bo któryś z klientów zrzucił je z półki. Podniosłam, obejrzałam i.... EUREKA!
Do dziś wykorzystuję te kostki do pracy nie tylko nad generowaniem typów klientów, ale też do modelowania postaw, przyglądania się reakcjom itp. Na szkoleniach rozwojowych często służą mi do przyglądania się tęsknotom czy dążeniom.
Jest to tak bardzo uniwersalne narzędzie, że śmiało mogę powiedzieć, iż nadaje się do stworzenia struktury w niemal każdym module szkoleniowym! Dlatego polecam je na start.

Ps. Istnieje wiele wersji - 9-cio i 3-y kostkowych. Warto zacząć od tej najbardziej klasycznej edycji, a później decydować o dodatkach. Ta klasyczna wersja to ta na zdjęciu poniżej:


Ważnym narzędziem w pracy trenera mogą okazać się rożne Memory Game, które mogą pomóc w doborze uczestników w dwójki. Tak się zrodziła moja miłość do sklepu Tiger, ponieważ to właśnie tam znalazłam swoje pierwsze w życiu narzędzie do "parowania" uczestników, a były nim Vendespil:




Fajnym narzędziem dla trenera (dla coacha też) są karty, które mogą wesprzeć proces domykania szkolenia. Często w rundzie końcowej wykorzystuję karty Luise Hay, które mają na sobie nadrukowane afirmacje, którymi mogą naładować się na koniec uczestnicy. Mogą też służyć jako nowa perspektywa na to, co po warsztatach/szkoleniu.



DLA COACHA

Zdecydowanie warto zainwestować w karty. Praca z obrazem jest bardzo otwierająca i uruchamiająca klienta. Rysunek lub zdjęcie na karcie oraz umiejętne pytania do nich pozwalają skontaktować klienta z tym, co ma nieuświadomione w kontekście celu nad którym pracuje.
Kolejnym narzędziem po które sięgnęłam po kościach były karty DixIt. Zdecydowanie polecam wersję nr 2 (pierwszy dodatek jaki wyszedł), ponieważ obrazki, jakie mają na sobie, są ciepłe, radosne i mają w sobie mniej "mroku".

Na początku warto ich używać do:
- wyszukiwania karty, która odzwierciedla obecną sytuację
- poszukiwania kart/y, która uosabia zasoby klienta
- znalezienia karty, która pokazuje dokąd zmierza klient

Wersja, która polecam, wygląda tak:

Ale to nie wszystko. Trzeba uważać. Sparzyłam się ja i nie chcę pozwolić Wam się sparzyć. Bo nie każdy klient chce pracować na obrazkach, a tym bardziej abstrakcyjnych i wielowymiarowych. Często nie ma na to w sobie gotowości, szczególnie gdy nigdy nikt z nim nie pracował za pomocą narzędzi. Dlatego warto zainwestować w karty ze zdjęciami. A tu na pomoc przychodzi nam nasza rodzima Zwrotnica i karty Fory dla Metafory:




Tak naprawdę to Ty decydujesz :)


Inwestycja:
Story Cubes - ok. 30zł
Memory Game - ok. 25zł
Potęga Myśli - ok. 50zł
DixIt - ok. 70zł
Fory dla Metafory - 115zł

Opracowała: Małgorzata Leduchowska

Komentarze